Vägen till frälsning

Gud bryr sigGud bryr sig

En del människor tror inte att Gud bryr sig om dem men Bibeln berättar att Gud bryr sig så mycket om oss att Han sände sin son Jesus att dö i vårt ställe! Så värdefulla är vi för Gud att Jesus dog för oss medan vi ännu var syndare. [Romarbrevet 5:8]

Ingen är perfekt

Ingen människa är perfekt utan alla missar vi nånstans. Det är det Bibeln kallar för synd. Det är våra synder som skiljer oss från Gud. Våra synder är som en barriär som hindrar oss från att ha gemenskap med Gud. Jesus kom hit till jorden för att återupprätta gemenskapen mellan Gud och människa. Han tog på sig våra synder och dog i vårt ställe.

korss-vitt_3dGemenskap med Gud

Innerst inne har varje människa en tomhet som vare sig fester, prylar, sex, droger eller något annat här på jorden kan fylla. Endast Gud kan fylla detta tomrum och ge oss verklig tillfredsställelse, en tillfredsställelse inte bara för stunden utan som finns kvar hela livet. Om du väljer att lägga ditt liv i Guds händer och satsar på Honom kommer du att få en personlig gemenskap med Gud.

Det är just det som det verkliga kristna livet handlar om! Det är ingen torr religion utan en levande relation med Gud! När man väljer att följa Jesus får man alltså en personlig relation med Gud.

Gud vill ge dig full tillfredsställelse

Du är inte här av en slump utan Gud har en plan för ditt liv! Han vill också att du ska få ut det mesta av livet. Han vill ge dig full tillfredställelse. Men det är först när du kommer in i Guds plan som du finner livets yttersta mening och blir riktigt tillfredställd.

countrywalks

Så länge man väljer att gå sin egen väg, missar man Guds plan med livet. Man kommer aldrig bli riktigt tillfredställd utan alltid känna att det är något som saknas. Men om man väljer att satsa på Gud och lägger sitt liv i Guds händer kommer man få ut det mesta av livet.

Kom in i Guds plan för ditt liv

Om du vill få ut det mesta av livet och komma in i Guds plan för ditt liv kan du be en enkel bön och inbjuda Gud i ditt liv och bestämma dig för att följa Honom. Om du gör detta och menar allvar kommer Gud förlåta dig din synd och du kommer få en personlig gemenskap med Gud, en gemenskap som håller ända in i evigheten.

knapptahander

Du kan be ungefär så här:

”Jesus jag tror du dog och uppstod för mig. Tack att du var villig att dö också för mig. Förlåt mig mina synder. Från denna stund tänker jag följa dig och låta dig vara Herre i mitt liv. Tack att du har förlåtit mig mina synder. Tack att jag har gemenskap med dig från denna stund. Amen.”

Hur kan man höra Guds röst

Vi får tala med Jesus om allt och vi kan vara säkra på att han kom­mer att hjälpa oss i både vardagliga saker som i de viktiga beslu­ten i livet. Slutligen vill vi bara ge några tips hur du kan låta ditt förhållande till Jesus växa och hur du mer och mer kan lära känna Gud. Jag vill också gratulera dig till att ha tagit det viktigaste be­slut vi människor måste fatta, för att inte gå förlorade. Nämligen det att be Jesus förlåta oss våra synder.

frihet_personer_pa_vattenGud välsigne dig i din vandring med Gud

Har du idag tagit emot Jesus i ditt hjärta och bett om förlåtelse för alla dina synder så vill vi gärna få kontakt med dig. Vi vill hjälpa dig de fösta stegen in i en gemenskap och med de frågorna som kan dyka upp. Kontakta oss gärna på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller 040-6710360

Psalm119

Några hållbara tips i livet tillsammans med Gud

• Läs “instruktionsboken” (Bibeln)
• Samtala med Jesus så ofta du vill och glöm inte lyssna på svaren!
• Se till att få kristna vänner, som kan hjälpa och stötta dig!
• Berätta för andra. Bekänn din tro på Jesus för din omgivning! (detta är faktiskt en del av själva frälsningen)
• Gå till en kyrka där du får lära dig mer om Gud och växa i din tro.Bara en sak till: Glöm inte att Gud alltid är med dig!Jag har idag beslutat mig att lägga mitt liv i Jesu händer







Du är här: Home Kristen tro Vägen till frälsning